6000 punktów Golloba

Jubileuszowe punkty zdobył w niedzielnym meczu między GKM Grudziądz a Apatorem Toruń Tomasz Gollob. Już w drugim swoim starcie, bieg 7, przekroczył 6000 zdobytych punktów w meczach w Ekstralidze. Po biegu, który wygrał założono mu specjalny numer startowy z numerem 6000 właśnie. O to jak wyglądał ten wyjątkowy bieg oraz plastron:

6000 pkt golloba

Po zakończonym biegu Gollob udzielił, na antenie nsport,  krótkiego wywiadu, w którym, między innymi, zaprosił wszystkich telewidzów oraz kibiców obecnych na stadionie na przyjęcie, jakie planuje zorganizować gdy uda mu się dożyć 100 lat, trzymamy za słowo!

-Co czujesz zaraz po przekroczeniu 6000 punktów?

-Wielką radość, że dojechałem szczęśliwie do 6000, chciałoby się, żeby było 7000 a potem 10000. To będzie niemożlwie, ale czuję się znakomicie, czuję wielką radość, że zdołałem zrobić coś, co jes wręcz niemożlwe w naszej lidze i naszym żużlu. Mam nadzieję, że za jakiś czas podbiję jeszcze te punkty. Będę jeszcze jeździł, jakiś niedługi czas, co prawda, ale życzę każdemu następnemu, młodemu zawodnikowi, który zaczyna dzisiaj, aby dawał przykład i się nie poddawał i żeby wszystkie cele, które ma przed sobą dzisiaj, prowadziły do tej rzeczy- 6000 punktów.

-6000 punktów to jest kawał historii, ale tak naprawdę, Ty dalej masz tą werwę. jak młody zawodnik.

-Tak, mam, ale trzeba też powiedzieć, i musze się do tego przyznać, że ta moja werwa i to co jest piękne dzieje się tutaj na tym torze, a jak wielu zawodnikó mam problemy z wyjazdowymi torami i rzeczami. Trzeba tu być obiektywnym, tak? Rzeczy, które są atutowane w silnikach sprawiają takie kłopoty, że nie wiadomo nieraz dlaczego. Na torze, na którym jeżdżę na codzień mam tą łatwość, że mam to dostępne i mogę próbować ćwiczyć, doregulowywać, uczyć się tego co jest od nowa z tymi tłumikami i nie tylko. Natomiast mecze wyjazdowe troszeczkę mnie męczą, ale obiecałem sobie, że nie ma rzeczy niemożliwych i będe tak długo prówbować, szukać, ustawiać aż znajdę to czego ja potrzebuje na tych właśnie torach, to byłby taki komplet, by to co jest wspaniałe w dzisiejszym dniu było też na wyjazdowych torach. Będę tego szukać i starać się, żeby to udało się jak najszybciej.

-Tomek najczęściej życzy się 100 lat, ja życzę ci tych 10000 punktów.

-Jeśli chodzi o te 100 lat, zapraszam wszystkich na moje 100 urodziny bo to jest mój cel, nie tylko Mistrzostwo Śiwata, które zdobyłem, ale też dożyć do 100 lat, jeśli to mi się uda wszystkich, którzy mnie słuchają i oglądają kibiców zapraszam na tą uroczystość.

 

Co ciekawe Tomasz Gollob swój pierwszy ligowy punkt zdobył równiez w meczu z Apatorem Toruń, 28 lat temu, również w lipcu, a dokładnie 17 lipca 1988 roku. Było to w 15 biegu, pod taśmą startową stanęli wtedy obok Golloba Waldemar Cieślewicz, Stanisław Miedziński (ojciec jadącego we wczorajszym meczu Adriana Miedzińskiego) oraz Wojciech Żabiałowicz, który zaliczył w tym wyścigu defekt. Cały mecz zakończył się wtedy zwycięstwem gospodarzy Apatora Toruń, wynikiem 49:40. To jednak różni te dwa spotkania, tym razem to zespół Golloba odniósł zwycięstwo i wynikiem 51:39 zakończył to spotkanie.Również dorobek punktowy Golloba był tym razem wyższy bo wyniósł 10 punktów.

Poniżej skrót z zawodów rozegranych w 1988 roku, 25 minuta i 50 sekund to rozpoczęcie 15 biegu z udziałem Tomasza Golloba:

O to zdobycze punktowe pozostałych zawodników:

GKM Grudziądz: 51
9. Antonio Lindbaeck (1,2,3,2,3) 11
10. Tomasz Gollob (2,3,2,3,0) 10
11. Rafał Okoniewski (0,0,3,3,3) 9
12. Krzysztof Buczkowski (2,3,2,U) 7
13. Artiom Łaguta (3,1,3,0,0) 7
14. Mike Trzensiok (3,0,0) 3
15. Marcin Nowak (2,1,1) 4

Get Well Toruń: 39
1. Martin Vaculik (3,2,2,2,1,1) 11
2. Artur Mroczka (0,1,0) 1+1
3. Chris Holder (3,2,1,1,2,2) 11
4. Adrian Miedziński (1,3,W,3,1) 8
5. Greg Hancock (2,1,1,1) 5
6. Paweł Przedpełski (1,0,0,2) 3
7. Norbert Krakowiak (W,W)

Skomentuj

